En lista.

Vad har du för färg på dina ridbyxor? Gråmelerade, grå/svartrutiga, blåa, denim, gröna, beiga, bruna, mörk-ljusblårutiga, grå med svart helskoning..säkert fler som jag inte kommer på just nu =)
Har du ridstövlar eller ridskor? Både och. Bocaj stövlar, skor från Jacson, chaps från Mountain Horse och Hööks.
Vad har du för storklek på din hjälm? 58 och 59 tror jag. 59an använder jag som vinterhjälm då jag kan klämma under en mössa under den.
Hur bra tycker du ditt stall är från 1-10? 9.

Är hästar ditt liv? En stor den av det ja. Skulle inte klara mig utan dem.
Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar? Har en tavla på varje häst i lägenheten, så ja antar jag.
Du har ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd? Ja. Både mina är 170 +.
Du har ridit en hel svart häst/ponny? Ja
Du har ridit en fjording? Ja.
Du har ridit en shettis? Ja.
Du har ridit en travare? Ja.
Du har hoppat högre än 50cm? Absolut.
Du rider dressyr i bland? Ja.
Du andväder alltid hjälm när du rider? Ja. Undantag är om man ska fota fina bilder.
Du har en speciell favorit häst/ponny? Båda två är speciella på sitt sätt.
Du rider minst 4 gånger i veckan? Ja. Jag skulle kunna rida 14 ggr vecka men så mycket blir det inte.
Du läser hästböcker? Gjorde det mycket när jag var liten.
Du bor nära ett eller flera stall? Ja. Båd där mina hästar står och andra.
Du har ridit ute i skogen på en häst? Ja

Du har ridit ute i skogen på en ponny? Yes.

Du brukar rida i ridhus eller paddock? Det gör jag. Dock mest i skogen eller ängarna omkring stallet.
Du hade sommarhäst i somras? Nä. Det räckte gott med mina egna =)
Du har ridit mer än 1 år på ridskola? Ja det blev många år.
Du har mer än 2 rosetter? Jajjemen.
Du tycker om att hoppa? Ja.
Du tycker om att rida dressyr? Ja. När det går bra i dressyren är det nästan roligare än att hoppa.
Vilken färg tycker du mest om på hästar? Mörka skimlar helt klart.

Hur många hästar har du(Familjen) haft? 2
Rider du för någon privattränare? Ja.
Hur länge har du ridit? Snart 20 år. Shit, jag börja bli gammal =P
Vad fick dig att börja rida? Vet inte. Har nog alltid varit hästtokig.
Har du tävlat? Ja. Hoppning. Dressyr bara på klubbnivå.
Vilken gren gillar du mest? Gillar både hoppning och dressyr.
Har du egen häst? Ja, två stycken
Isf vilka sadlar har du? En Appaloosa Golden Star hoppsadel och en Kentaur Medea dressyr.

Vad har du för träns? Många. Favorittränset är från Zaldi.

Hur många täcken har du? Ja herregud. 4 fleece, 4 thermo innetäcken, 4 vinter, 4 regn varav två fodrade, 1 höst/vår täcke..hmm..lär väl va några till också =) Har två av varje till varje häst så de alltid har något torrt att ha på sig.
Hur många benskydd har du? Ett set med läderskydd (senskydd och strykkappor), ett Pro..nånting set (senskydd fram och kotskydd bak) vita senskydd,6 svarta strykkappor, 4 vita strykkappor, svarta läder-senskydd,

ljusbruna läder-senskydd osv. En hel hög helt enkelt =)

Hur många boots har din häst? Helge har 6-7 par eftersom han slaktar boots som fritidssyssla på vinterhalvåret. Han har boots i hagen och vid ridning när han är broddad.
Hur många grimmor har du? 8 tror jag. Inkl lädergrimmorna.
Hur många vojlokar/schabrak har du? Vet inte. 20? Eller nåt.
Hur många lindor har du? Samma här. Massor.

Hur gamla är dina hästar? 6 och 17.

Hur länge har du haft dem? 5,5 år och 3,5 år.

Hur är de att rida? Helge har ett stooort steg, är lätt och fin i munnen förutom när han tycker det är jobbigt, då kan han bita ifrån lite och vill springa ifrån arbetet. Han har en bra hoppteknik och är inte rädd för något vid hoppning. Har en räv bakom varje öra. Hittar på bus, kan bocka och vara "låtsastittig". Väldigt svårriden fast han är så lätt i typen.

Grande är stor och grov i typen, tvärt emot Helge. Han är stel och seg i början men när han kommer igång kan han vara en dröm att rida. Har hoppat 145 med honom och han hoppar riktigt bra när det börjar bli högre. Hoppar dock inte längre. Min gentleman som är en riktig klippa.

Vilket är ditt favoritmärke? Jag älskar Kingslands saker! JW är också något jag tycker är snyggt och jag vill ha (måste!) ett röd/vitt/blått ulltäcke därifrån. HW Polo, som är ganska nytt för mig, verkar ha väldigt fina saker som jag är lite sugen på. Älskar att shoppa hästsaker! Vill inte se skabbig och tråkig ut även om man mest rider hemma där det inte är så mycket folk.

Hur högt har du hoppat? 145 med Grande.

Vad har du för transport? En Star Rubin med fronturlastning. Jättenöjd med den. Skulle vilja ha en exakt lika fast boggie.

Vad har du för bil? Suzuki Grand Vitara. En fyrhjulsdriven och stark rackare.

Vem är din ridförebild? MMB tycker jag är riktigt duktig. Hon får allt att se så lätt ut. En "vanlig" ryttare som är väldigt duktig är Sara Knutsson. Hon rider upp till 150 och gör det väldigt prydligt, fint och lätt.

Nu får det vara slutfrågat. Är det någon som undrar något är det bara att fråga. Nu när jag ändå svarat på en miljon frågor ;)




Kommentarer
Anonym

Det är nästan alltid kul att shoppa. =)

2010-11-05 @ 11:12:37
URL: http://tvminnen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0