Olydig.



Tog ut Grande en sväng längs sjön idag. Evelina red ett dressyrpass på honom igår och det hade tydligen gått jättebra. Han kändes fin idag med förutom en sak, förhållningar. Vilket ju är en ganska stor "sak", väldigt grundläggande kan man säga.
Han var pigg och hade minsann inte tid att varken göra halvhalter eller övergångar till en långsammare gångart och därför var det det enda vi gjorde.
Ett till problem vi (jag) hade var att han inte gick kvar i formen i förhållningarna. När jag tillät honom att ta lång tid på sig i en avsaktning och jag bromsade med överlivet och knappt tog i tyglarna då gick det. Men så tog det en halvminut också, kändes det som. Får träna mera mera mera. Förr när jag bara hade honom och red honom nästan varje dag och han var i toppform då gick det att göra halt från trav bara genom att räta på sig men nu har det gått utför =)

Helge fick näst sista Metacamdosen idag. Han älskar det den token. Försöker ta in sprutan i munnen direkt jag kommer in i boxen med den. Skönt det så man inte måste tvinga i honom i två veckor. 

Helgens planer för hästarna är:
Helge
Lördag: Promenad på 20 min
Söndag: Promenad på 20 min
Grande
Lördag: Hoppträning för Fredrik Knutsson i Orsa.
Söndag: Dressyrträning för Fredrik Knutsson i Orsa.

Nu ska jag njuta av att det äntligen är helg och att jag är mätt av pannkaka som älskling lagat tills jag kom hem.
Kanske blir en sväng förbi Maxi också. Vill ha något att läsa och då måste man ha godis till. Såklart!



Kommentarer
Elin

Tips, istallet for att ha dragkamp sa bara hall. Fa honom att vanta och trava honom in i skritten. Om du istallet kampar med att fa framdelen att stanna, bara hall och se till att bakbenen fortfarande gar upp och fram. Tank kort trav, kort trav, annu kortare trav, skritt, skritt, skritt...

Mina dressyrlektioner gar battre nar jag tar mig tid att gora overgangarna, dvs paborja inte en overgang till skritt om du inte har forberett osv. Tankt alltid fore hasten.

Enkelt va! haha.

Men bilderna jag ser pa Grande ar ju alltig toppklass sa det ar ju svart att se att han kan vara omedgorlig.

Lycka till :)

2010-11-30 @ 01:43:22
URL: http://missearlymorning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0