Onsdag den 24. En månad kvar.

Jag hade ingen bra dag igår så datorn hade prioritet noll.
Bilen lever iaf efter en liten tur med bogserlinan. Den tyckte tydligen att det räckte att bli bogserad en mil sen startade den. Helt utan problem. Jag blir inte klok på de där bilarna. Förmodligen var det en ispropp eller något skräp i tanken som frusit till och släppte när bilen rörde sig. Iaf så har jag tankat och slängt i lite k-sprit så nu går den som tåget (TA I TRÄ!). Vi har ett av-och-på förhållande jag och bilen. Just nu är vi på igen men igår var den jääävligt nära skilsmässa. 


Har inte blivit mycket vettigt gjort varken idag eller igår.
Evelina har ridit Grande idag och sen tog jag in dem direkt jag kom. Blåste hur mycket som helst och var/är sååå kallt! Helge har överskottsenergi och är mer vild än tam för tillfället. Han stod mer på två ben än fyra när jag skulle ta in dem (inte när jag är i närheten dock, det verkar han fatta). Grandes täcke hänger det tygbitar ifrån vilket är ett bevis på att Helge är uttråkad. Egentligen skulle jag gå med honom idag men jag utmanar inte ödet så mycket inte. Gå med explosionsfarlig häst i blåst känns inte så smart. Får bli imorn.

Räknade ut vad jag lagt ut på Helge de 14 senaste dagarna. Ca 9500:- Och då ingår inte stallhyran och mat. Hurra.....


Lägger in lite gamla bilder ist för att gnälla =)


Här hade vi ett riktigt bra dressyrpass kommer jag ihåg. Hade min gamla hemska stubbensadel. Hård som sten men den låg perfekt på Grande.
Min dressyrpålle. Gillar halsmukklerna!

Det här fotot är taget mitt på ljusa dagen. Lyckades få ljuset precis så det blev såhär.
Coolt att gräset ramar in huvudet också.


En av alla dessa höstdagar man bara kan skritta för det är för hårt i marken att göra något annat.






En av alla hoppträningar. Fick mycket beröm av Tusse den där gången kommer jag ihåg.



Världens finaste och bästa ponnyplutt. Herman. R.I.P



Hoppas på humörsvängning tills imorn. Jag är nog inte så rolig att bo under samma tak som just nu.


Jag säger som Social Distortion.
Good times come and good times go.
I only wish the good times could last a little longer.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0