Min fina.

Det slog mig idag.
Tänk om Helge aldrig blir bra igen. Tänk om han inte går att rida på efter hans sjukdom och operation.
Han kanske inte håller, han kanske är för bräcklig, har gått i genom för mycket.
Det är ju alltid något.
Han var halt i april, veterinären hittade inget, kanske en vrickning, kanske en sticka, kanske något annat.
Nu är han halt igen. Hovbensinflammation och den påverkar kotan. Är det pga felbelastning? Att han står konstigt när han äter osv? Kommer hans spänningar göra att han inte kan röra sig normalt någonsin?
Jag har satsat ALLT på honom, jag kan nog faktiskt inte göra mer än jag gjort och ändå vet jag inte om han kommer må bra i slutändan.
Jag skulle göra allt igen om det behövdes, lägga ut alla dessa pengar, all tid, alla tårar, allt igen..om jag bara visste att det skulle gå vägen. Tänk om jag utsatt honom för en smärtsam operation, ett halvårs boxvila och allting helt i onödan?
Han har haft det otroligt jobbigt min Helge och nu vill jag bara att han ska få må bra. Jag tar gärna över allt han tycker är jobbigt bara han får må bra nån gång!
Han mår inte dåligt nu, det kan jag inte säga. Han är pigg, busig, härjar som bara den i hagen med Grande, verkar ha det okej men jag vet att han inte är en häst som skulle tycka om att bara gå i hagen hela dagarna. Han vill vara med. Han vill göra saker.
Han blir så ledsen när man tar in Grande från hagen och han inte får följa med. Jag hoppas verkligen att efter de här sex veckorna är hovbensinflammationen borta och han kan få vara frisk och kry för en lång stund fram över.
Det är alltid något som sätter stopp för oss och det är så frustrerande....
Min lilla klenkråka.
Kolla in utbuktnaden på hans hals. Där kan vi snacka operationsärr.
Love you <3


Kommentarer
Anna

Jäkligt tråkigt. Alltid ska de vara nån jäkla skit. Hoppas han repar sig nu. :)

2010-11-14 @ 22:06:48
URL: http://jernpiller.blogg.se/
Petra

Har följt dig och Helge genom allt och jag hoppas innerligt att Helge får bli frisk. Det är ni värda som ni kämpat. Håller tummar.

2010-11-14 @ 22:51:43
URL: http://petraca.blogg.se/
Emma

Jag håller tummarna allt jag kan för att han skall bli bra. Det kan bara inte vara förgäves allt han har gått igenom. Han förjänar ett långt & friskt liv nu!



Kram på er

2010-11-15 @ 13:49:12
URL: http://spirans.blogg.se/
Sigrid

Tack så jättemycket!

2010-11-15 @ 19:12:03
URL: http://sosigog.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0