Lite om mycket.

Hoppträningen igår gick jättebra.
Först travade vi fyra bommar med kort avstånd på långsidan, sedan rakt fram till fyra bommar med långt avstånd och över dem. Över de första hade vi kontakt med munnen på hästarna sen fick vi släppa helt, stå upp och  lägga fram händerna ordentligt över de andra. Grande gjorde det bra tycker jag.
Efter det hoppade vi cavaletti på en 20 m volt. Ett på varje halva som det skulle vara 10 galoppsprång mellan. Det är svårt att räkna ut galoppsprång på böjt spår! Vi fortsatte med att lägga till en cavaletti och hoppade över alla tre på en stor åtta med galoppombyte över den mittersta.
Vi tränade även på att rida ett hinder i början på långsidan sen snett mot andra långsidan över ett till hinder sen ett sista på nya långsidan. Först red vi på 5 galoppsprång vilket var svårt men sen när vi fick rida på 4 så gick det bättre, man fick ett bättre flyt.
På slutet red vi på ett hinder med kort distans från kortsidan sen 7 språng till en oxer och sen en bruten linje med räcke, fyra galoppsprång kombination åt båda hållen.
Fredrik hade varit på RGB-clinicen för någon vecka sedan och då hade han använt exakt denna övning så det var jättekul =)
Idag blev det dressyr för Grande tillsammans med Evelina. Det gick jättebra tycker jag! Han var skitfin stundtals och Evelina red riktigt bra. Även om hon kanske inte riktigt fattade det själv =) De fick rida mycket sidvärts i alla gångarter.
Båda två var nog helt slut efteråt =)
Det här är dock innan.
När träningen var klar fixade jag och Evelina stallet sen åkte och jag A en sväng med bilen och tog en vandringstur i skogen.
Riktigt mys! Dock hittade vi inte dit vi skulle egentligen men det var skönt att ut och gå en sväng i finvädret iaf.
Vi har nyss klämt i oss klyftpotatis, köttfärsbiffar med fetaost, gräddsås och en god sallad och jag åt tills jag nästan sprack. MUMMA!
Nu ska jag se lite Sällskapsresan, SOS, innan jag ska skjutsa lillasyster på fest.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0