Ett dressyrpass senare.

Dressyrpasset på Helge gick faktiskt ganska bra. Första tio minutrarna (efter vi värmt upp) när vi travade fick jag bara försöka få honom ta mina förhållningar. Han skulle bara spring fort och hela tiden. Gjorde massor av halter och tillslut fattade han att han inte skulle rusa på som nåt ånglok och tog det lite lugnare.

Det gick riktigt bra att sitta i traven idag. Jag fick kämpa som en idiot för att hålla mig nere i sadeln hela tiden och inte skumpa men det gick faktiskt. Red på en åttvolt och försökte mest hålla honom lugn när vi bytte varv.
I vänster varv i traven har han lite svårare att ställa och böja sig så jag fick sakta av till skritt och börja om många gånger. Han sköt ut bogen till höger, bet tag i bettet och bara sprang men när vi fixat det bra i skritt gjorde vi det helt okej i traven också. Tror mycket ligger i att han inte tar innerskänkeln.
Gjorde några galoppfattningar som var helt okej med men vänster var det lite svårare i. Samma fel som i traven. Han tog inte innerskänkeln så jag fick skritta nåt varv på volten, sen trava och när han tog innern i trav gick det bra att fatta galopp med.

Det krävs mycket mer dressyrarbete på honom och nu känner jag att jag fått honom så pass stark att han klarar det.
Jag har ju mest ridit rakt fram i skogen för att han ska bli starkare, muskla på sig lite och bara tänka framåt hela tiden men nu är det dags.
Imorn ska jag och Marie-Louise dock ut och galoppera i skogen =)



Snart kommer älsket hem från Hälsingland och ikväll ska vi till Orsa på kalajs.
Var på en fest i Sollerön typ 5 min igår också men njä, fest fick bli idag ist.





Kommentarer
Jessica

Ja, veckan efter funkar för mig. Om det inte går att vara på något annat ställe nästa vecka då?

2010-06-26 @ 17:50:27
URL: http://dromdansaren.blogg.se/
Louise

sv;

- Jag skall jobba under hela VM ! :)

2010-06-26 @ 20:15:27
URL: http://formone.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0