Full rulle.

Igår var en riktigt underbar dag! Jag fick saker massor gjort.
*Tvättade
*Diskade
*Dammsög
*Bytte sängkläder
*Lagade mat
*Plocka rätt på kläder
*Fixade stallet
*Red Helge
*Sprang en ordentlig vända i skogen.
Så härligt att få saker gjorda. Jag städar bäst när jag är själv hemma. Det är kul att överaska med en fin lägenhet =)
Joggingturen igår var också så himla härlig. Jag brukar bli förbannad när jag är ute och springer för jag tycker det är jobbigt men igår sprang jag utan uppehåll i 30-40 min. Det var längesen jag gjorde det sist. När vi var slutkörda mitt ute i skogen gick vi vidare till stallet och tog in hästarna. Var helt slut när vi tillslut kom hem efter en tur på 2 timmar. Somnade gott igår och vaknade inte när Andreas skulle upp och jobba imorse. Jag som i vanliga fall är löjligt lättväckt.
Här är en bild på min lunch från igår, baconsallad.
Idag har jag inte hunnit så mycket mer än stall. Åkte dit 8 i morse och var där till två.
Släppte ut hästarna, fixade stallet i lugn och ro, smörjde lite läder och vips var klockan dags att ta in och göra ordning hästarna. Marie-Louise kom vid 11 och så stack vi ut och red en rejäl runda i skogen. Det blev mycket galopp och båda hästarna var riktigt pigga. Kul att Grande var så pigg, han har sett så loj och trött ut de senaste veckorna.
Vi rullade på i galopp och Helge tyckte det var superkul! Jag och Grande hängde inte riktigt med i hans lååånga galoppsprång.
Här galopperar vi för fullt. Det var inte lätt att hålla Grande med en hand och ta kort med den andra men det gick skapligt =)
Efter galoppsträckorna skrittade vi genom Våmhus och gick ner till sjön. Det är så sjukt fint där!
Helge gick i han också efter lite tjat.
Nästan hemma igen. Tack för hjälpen ML! Syns imorn igen.
Nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch och sen kanske in till Mora och handla lite mat.
Man vill väl äta något lite bättre än fiskpinnar med mos en söndagkväll?


Kommentarer
Linn Skjetne

Okej vad kul, hoppas det hjälper :) Jadu den är väl någon slags softshell material, väldigt elastisk. Riktigt skön att ha på sig :)

2010-06-20 @ 15:14:38
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Marre

tack själv! det va jätte kul, och pollen skötte sig exemplariskt idag:D

2010-06-21 @ 19:27:55
URL: http://clarquists.blogg.se/
Anna

Wow vilken härlig ridväg!

2010-06-21 @ 21:51:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0