Film på hoppträning.

Här kommer filmen från Helges två hoppträningar han gjort i sitt liv.
De är så duktiga men håller fortfarande på att lära känna varandra och hitta varandra.
Helge är ju väldigt orutinerad när det gäller hoppning men de kommer. Det vi vill just nu är att de ska kunna rulla på helt okomplicerat i galopp, Marie-Louise bara står och hänger med och låter honom hitta hindret själv.
Han tycker det är lite svårt och kommer lite fel ibland men det reder sig med mer rutin.
Jag tycker faktiskt han är jävligt duktig rent ut sagt för att bara ha hoppat såhär lite.




Kommentarer
Matilda

Det ser verkligen jättetrvligt ut, inget att klaga på där! Lugnt och harmonsikt och en fantastisk ryttare som inte håller på och grejar. Det är så underbart att se någon som travar runt som hon gör på utebanan i början utan att sitta och hålla på med munnen för att han ska böja på nacken.

Jättefint! :)

2010-06-23 @ 09:00:03
URL: http://showjumper.blogg.se/
Malin

Vilken härlig häst! :) HUr gammal är den, stam?



MvH Malin

2010-06-23 @ 19:09:10
URL: http://mindcooler.blogg.se/
Linn Skjetne

Verkar vara en jättetrevlig häst, sånna hästar som verkar så lugna och okomplicerade får man leta efter. Påminner lite grann om min egen 7årng när jag köpte honom, grön, men ack så positiv. :)

2010-06-23 @ 22:51:54
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
vccs

jättefin häst, lugn och så. men förlåt förlåt förlåt! men måsteee bara säga det dina armar! du kör med "kändisstilen" många duktiga killar sitter sådär, det är icke bra! och nervikt hand, in med armbågarna och upp med tummen, det kanske bara var ngn engångsgrej du gjorde eller inte rider så ivanliga fall, men lite mer bakåtlutning ( inte bakåt men rakare) och armarna.:):)

asså förlåt! men vart bara tvungen :o hoppas du ine tar illa upp :)

2010-06-24 @ 09:39:13
Marre

Hej hej! Det är jag som rider hästen och armbågarna är någonting jag jobbar på dagligt. Med västen på är det lätt att armarna åker ut då den är så pass tjock som den är. Dock det där med handen håller jag inte med dig om, utan det måste anpassas till den häst du rider. Även att du tycker jag ska sitta rakare, så håller jag inte med. På en så pass grön häst är det iprincip bara att försöka få frammåt bjudning och då han är så pass stor och att jag har egen balans så störs han inte av min sits utan det gäller att vara så pass föjsam som möjligt. När han har fått mer egen motor och bjuder av sig själv, då kan man börja sitta "rakare". Men jag är för lätt sits och inte "dressyrsist" i hoppningen, enligt mig är huvudsaken att du har egen balans i den position du rider i. Samtliga av de tränare jag har ridit för säger det samma sak och det är någonting jag kör på. Alla har vi våra åsikter hur ryttare ska rida, men huvudsaken är ju att hästen trivs med det ryttaren gör och att ryttaren själv hittar sin egen "nish" i ridningen, samt hittar balans i den position man väljer att rida i :)

2010-06-24 @ 22:33:37
URL: http://clarquists.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0