Vilken dag!

Har precis landat hemma hos Våmhus nu efter en lång dag. Lång men jätterolig!

Klockan ringde vid 7 och jag åkte och släppte ut hästarna och fixade stallet innan jag körde vidare mot Orsa och hopptävlingar.
Marie-Louise skulle tävla sin egen Hasse och en häst hon tränar i två klasser var. 90, 1m, 1m, 1,10
Det blev 3 av 4 felfria rundor varav en seger i 1m med Hasse. Grattis!



Imse fick hämta rosetten.



Han hoppade faktiskt själv också. Fast han trodde det var 150.



Jag fick agera hästskötare åt Hasse så de skulle hinna med allt. Har borstat, sadlat, tränsat, gått, ridit fram, gått lite till, svampat, vattnat osv. Det är riktigt kul att vara hästskötare på tävling. Iaf när det inte blir helt sönderstressat och jobbigt. En häst räcker liksom. När jag vara hos Louise Haaga hade vi 6-7 hästar att fixa och ha klara hit och dit och det var lite värre.
Jag stannade och såg 1,15 sen fick det räcka. Lite fler bilder från dagen.

         



Sen åkte jag till moster och kusinerna var av en konfirmerat sig. Blev bjuden på paj, fika och tårta. MUMMA! Moster har alltid gött fika att bjuda på. Min ena moster äger ett bageri, min andra bakar jättemycket (och gott) själv =) 
Självklart blev det bad i poolen. Helt galet skönt att svalka sig var det! Älskar verkligen att bada.

Hade lagt till mig med en snygg bränna för dagen.



Haha, snyggt dyk right?



   


Nu ska vi grilla lite verkar det som och sen blir det nog en film och sova. Är helt slut =)




Saknar mitt...



 



Kommentarer
Louise

sv;

- Tack! Vad kul att höra! Han är efter Aerline H-Labrador. Så det är mycket häst att rida !

2010-07-03 @ 20:55:28
URL: http://formone.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0