Ett ordentligt inlägg

Nu är jag hemma hos mor och far och är hundvakt så därför tänkte jag passa på att skriva ett riktigt rejält inlägg om både ditten och datten. Har ju som sagt inget internet hemma för tillfället.
 

Börjar med dagens hästeri då.
Båda hästarna fick vila. De fick gå i sin beteshage och bara jäsa och ha det bra. Dock blir myggen för jobbiga vid 18 tiden så jag plockade upp dem till en bättre hage precis vid stallet så fick de vara där medan jag mockade och fixade. Stallfixet är ju rena rama semestern nu när det är sommar!  Eller vad säger ni? Det är grymt skönt!
Så jag fixade ordning i stallet, plockade reda lite och tog in hästarna.
Det är inte bara att släppa in dem inte. Det ska smörjas sår, bett, lindas ben, osv. Men när jag var klar cyklade jag vidare hit och ska nog vara kvar här i natt med vovve. Mr A är i Sandviken och hälsar på kusin så det spelar mig inte så stor roll om jag sover här. Ska dessutom upp tidigt och släppa ut hästar samt fixa stall innan jag åker på hopptävling i Orsa och hjälper Marie-Louise

ML och Helge från i onsdags.
Coolt schabrak va? Från Catago




Annars har jag inte hunnit med så mycket idag. Var kvar på jobbet till halv 4! På en fredag! Eftersom pappa hade min bil och besiktade transporten (som förövrigt inte gick igenom *morr* handbromsvajer...) så skjutsade Andreas mig till och från jobbet och han slutade senare än mig så jag fick snällt vänta =) 
När han väl kom gick vi på stan en sväng och fixade lite. Pappa var där också och köpte en ny filmkamera =D Den andra ville ju som jag skrev häromdagen inte filma så nu blidde det en ny. Full HD, hårddisk osv. Bra bra!

Resten av helgen ska jag på tävling, konfirmation, förhoppningsvis sola och bada, kanske åka båt, rida och städa ur mina garderober. Jag har så galet mycket kläder som jag ALDRIG använder så det behövs verkligen. Men inte om det är finväder. Då ska brännan bättras på banne mig!
Kanske ska jag hinna med att träna också. Har varit ganska duktig nu på sistone. Jag och Andreas peppar varandra (han peppar mig mest) att ut och springa och man märker så fort vad mycket bättre det går efter varje gång! Det är så kul! Jag har alltid tyckt det varit tråkigt att springa men nu är det kul så det gäller att passa på innan jag tröttnar igen =)

                         

Nu ska jag ta något att äta och titta klart på Så som i himmelen. Usch börjar nästan grina när Alfred blir ledsen när dom kallar honom tjockis ;/ Stackars.


Kommentarer
Louise

sv;

- Ja, verkligen. Får väl glädjas åt att jag i alla fall blev uttagen !

2010-07-03 @ 08:28:15
URL: http://formone.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0