På en ranch lite utanför Karlstad.

Vi sitter och myser i husbilen efter en lång dag. Kom hit till Ulvsby Ranch lite innan tre och sattes igång direkt.
De hade en jättefin saloon, riktigt western inredd, där vi valde hattar vi fick ha när vi red. Hästen jag fick heter Rocky och är en tvättäkta westernhäst. En paint. Skäck dessutom, hemskt western...igt.
Andreas fick en envis rackare som testade honom rejält i början men Andreas var envisare, visste jag väl =)
Det var en jävla skillnad att rida på westernvis. Inget tryck i benen så länge hästen går i den fart man vill, man lägger skänkeln, vikten och tygeln på motsatt sida man vill att hästen ska svänga, så länge hästen går i form har man hängande tyglar och man bromsar genom att trycka ner hälarna ordentligt, luta sig lite bakåt, säga whooo och ta lätt på tyglarna.
Ganska ovanligt för en "klassisk" ryttare med andra ord men jag tyckte jag gjorde det bra faktiskt. Bara åkte med jag och lät Rocky fixa resten. Vilket han gjorde. Andreas var också duktig!
Jättemysigt att galoppera över ängarna tillsammans!
Vi blir kvar här på gården i natt och har blivit bjudna till saloonen med ägarna och några till ikväll. Kan bli mysigt värre! Ska se till att min huvudvärk försvinner bara. Får skylla mig helt själv när jag ätit så dåligt idag dock.
Hörs imorn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0