Det visste ni inte om mig.

Jag har, med hjälp av en gammal hederlig köksvisp, gjort bilinbrott inte mindre än tre gånger.

Samtliga i min egen gamla volvo 240 =) Det tyckte nämligen det var en bra idé att låsa förardörren med nycklarna i och mig utanför (inget centrallås där inte). Gärna med bilen igång och med tjååken ute så den började varva mer och mer ju varmare den blev och stressa mig till ett mindre nervsammanbrott innan jag brytit mig in.

Som en gång en svinkall vinterdag då jag skulle iväg med bilen. Jag låste upp,startade bilen, drog ut tjåken (stavas?) tog skrapan, smällde igen dörren (borde jag inte lärt mig efter att fått bryta mig in tre gånger före det?) och började skrapa bilen.
När jag var klar skulle jag hoppa in och åka iväg men dörren var låst. Såklart.
Eftersom bilen stått på ett tag och tjåken var ute så började den varva och det lät mer och mer som att den skulle lyfta och flyga därifrån. Många blickar riktades mot oss och jag svor lite åt bilen medan jag gick över gatan till polisen.

Först ville de inte hjälpa mig för de var rädda att repa bilen. Haha, jag sa till dem att jag minsann hade låst upp den själv några gånger med en visp och att det var en gammal volvo från 79 så det gjorde inget. Skulle de inte komma skulle förmodligen Mora centrum vara så igentäppt med mina bensinångor att man inte skulle se handen framför sig i tio år framöver. Jag kunde ju inte låsa upp själv eftersom att mina nycklar inkl hemnycklar var i bilen, plus plånboken så jag kunde inte springa och köpa en visp heller. Dessutom vet jag inte hur populärt det varit eftersom jag stod parkerad mittemot polisstationen.

Efter ett bra tag kom de äntligen och låste upp fanskapet.
"Den har visst lite hög tomgång" sa en av poliserna och bilen lät som den skulle explodera vilken sekund som helst.
Jag sköt in tjåken igen, bilen lugnade sig och jag kunde åka iväg, med en halv tank mindre ungefär...

Efter DEN gången lärde jag mig att aldrig stänga dörren med nycklarna i.

Så nu vet ni vem ni ska fråga om ni har en 240 som ni inte kommer in i.


Kommentarer
Louise - Från flygplan till hästrygg ToR

sv;

- Jag kan lova dig att de har fått ordentligt med pisk från dig oxå! Jag fick en helt ny telefon efter lite argumentation! Scoooore !

2010-07-27 @ 16:35:52
URL: http://formone.blogg.se/
Lina

Sv: Ja, visst är det en fin nyans? =) Lite mjuk sådär, inte så skrikig eller åt det orange hållet som många andra rosa schabrak är.

2010-07-27 @ 17:02:22
URL: http://equilina.se/
Jessica

Tisdag låter utmärkt! Vi hörs om tid när det närmar sig. =)

2010-07-27 @ 21:03:35
URL: http://dromdansaren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0