Tisdag.

Sen jag sist skrev ordentligt har jag hunnit gymma, rida, jobba osv.

På gymmet körde jag ben, mage, rygg, armar.
Ben: 70 kg benböj * 50 ggr= Duktig =)
Mage: Sit-ups 2 min * 4 + plankan.
Rygg: Rygglyft * 20 fick räcka. Ont.
Armar: Massa upprepningar med 5 kg hantlar + bänkpress 20 kg. Haha bara stången väger 20 kg så det är inte mycket precis =) 

Har redan fått ont i "bänkpress"musklerna. Ingen övning jag är van vid direkt. Imorn ska jag nog åka skidor. Premiär för i år. Sjukt kul! 


Idag efter jobbet har jag ridit Grande. Han var pigg och stark men rätt fin ändå. Var så kallt så jag red inte så länge. Tränade byten på åttvolt och förvänd galopp. Man måste vara riktigt stark i sitsen för att få honom att inte byta. Helst byter han själv så fort man ställer om. Det blev ett kort men intensivt pass i -18. Hade klätt mig efter väder så jag frös inte något alls.

En stoooor militärjacka håller en varm i kylan.



Helge fick en broddspark på knät igår. Typ det värsta jag kan tänka mig för att världens bästa, bästa, bästa ponny som jag hade hand om många år förut fick knät avsparkat och fick tas bort ;( För Helge verkar det inte tagit så illa. Han är rejält svullen men jag la på kyllera igår så det hade gått ner en aning idag. Han är inte halt, varken i skritt eller trav så det känns bra. Dock kan det ju krypa fram någon skit senare >/


Han bråkar så med Grande i hagen så han säger väl ifrån ibland och den gången hann han inte undan.
Tre sönderbitna täcken, två grimmor och idag hittade jag Grande grimma på backen. Antar att Helge slitit av den.
Skurk! Men jag förstår honom också. Han har nog skittråkigt.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0