Tar det ALDRIG slut?

Va fan ÄR det här? Helges knä ser nu ut som en fotboll på kortison och det är riktigt varmt. Baksidan är fortfarande "torr" så det är ju bra iaf. Såret efter brodden sitter mitt på framsidan och det var enligt veterinären "bra" då senorna skyddar skelettet där. Dock kan ju någon senskida blivit infekterad osv så imorn kommer distriksveterinären ut ( supersnälla Martin fixade en tid till mig) och ska ta en titt och skriva ut antibiotika och kanske även antiinflammatoriskt.
Behöver jag säga att jag är less?


Ska jag ha honom på box 24/7?
Inte låta han och Grande gå tillsammans i hagen?
Klä in honom i ÄNNU mer skydd?


Nej det här går inte. Vet inte hur länge till jag ska ha råd att betala många tusen i veterinärräkningar varje månad.
Man börjar ju som sagt tro att det är ett skämt, att jag drömmer, att det är sabotage. Sån här otur KAN man ju bara inte ha. Hans operation har ju liksom täckt veterinärkostnader, konvalicens och smärta för all evighet kan man tycka.

Grande blev riden av medryttare idag och Helge fick såklart vila. Vill inte gå med honom när knät ser ut sådär, även om han inte är halt alls varken i skritt eller trav.

Efter stallet åkte jag och mötte upp ett styck kollega vid skidstadion så åkte vi 6 km skidor. Första för säsongen och hjälp vad trött jag blev! Riktigt skönt nu efteråt, dock har mina armar sagt upp sig, men vem behöver sånna?

Har nyss ätit lax med rosépeppar, kokt potatis och en egengjord kall fisksås som älskling lagat tills jag kom hem.
Jag har det bra jag, med den biten iaf =)








Kommentarer
malin

lider med dig!!hur mycke otur kan man ha..

såg efter jag skrivit ett inlägg om "skydd i hage" ditt inlägg..he he..ännu mer kluven nu kan man väll säga;)

2010-12-10 @ 16:18:10
URL: http://fredriksbergsagnes.blogg.se/
Ulle

Herre gud!! Hur mycket otur kan en och samma häst ha egentligen??? Nu har ni väl fyllt ert oturskonto för all framtid... =/

2010-12-11 @ 18:38:36
URL: http://livetitun.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0