Idag har jag varit flitig som bara den! Bö...

foto1146 (MMS)

Idag har jag varit flitig som bara den! Började med att åka till stallet lite efter halv 8. Tog ut två hästar och motionerade mina. Helge blev Tömkörd en kvart ca. Mest för att han skulle få göra nåt annat än att gå i hagen och för att jag var så nyfiken på att se om han fortfarande var halt. Medan han fick värma upp hade jag nog 200 i puls för att jag ville så gärna veta hur det såg ut. Han fick bara trava ett halvt varv åt båda hållen och jag kunde då inte se nån hälta. Skönt!! Grande red jag ut i skogen en rejäl galopprunda. I början lät jag honom bara galoppera på i ett ganska bra tempo sen när han blivit ordentligt varm gick det att få lite pli på honom. Andra halvan av turen var jag riktigt nöjd med. Red med två ländtäcken för att hålla gammelmannen varm.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0