God jul och grattis!

Det första jag såg i morse när jag vaknade var: INGENTING! Det var ju sjukt dimmigt ute. Hittade tyvärr till jobbet ändå och fick slita mina timmar. Fast jag trivs. Mina kollegor är dom bästa!
Efter jobbet drog jag direkt till Orsa och hemlighetsmakeri. En otroligt försenad julklapp till Andreas (han fick en klapp i jul men den "stora" sket sig) och en ganska försenad present (den sket sig också).
En Fender Stratocaster (Stratta om man är cool) som han önskat sig och tjatat om i evigheter.
Nu har han en iaf och han blev så glad så. Puh! Som jag har kämpat för att hålla käften och inte kasta mig på honom, ruska om honom och skrika: DU SKA FÅ EN GITAAAARR!!! Typ som när min lillkusin berättade vad jag skulle få i present. Skillnaden är bara att hon var typ..4... och jag är 25. Hmpf.
På eftermiddagen klarnade vädret upp och jag som tänkt hoppa Grande ville hellre rida ut i skogen på en mystur och bara lalla runt så det gjorde vi. Dock höll jag på att ramla av mitt i mysturen. Satt i min egna lilla värld, Grande var nog i en egen värld han med. Iaf så kom det tre settrar (hundar för den som inte vet det) i full karriär och Grande slängde sig såklart åt sidan. Det otroligt smarta fruntimret ______ var som vanligt ute och motionerade sina ohängda jyckar (fast det är hon som är puckad, inte dom). Vore väl inte så konstigt om det inte vore för att klantskallen KÖR BIL och hundarna springer lösa framför, bakom, överallt runt bilen och hon har INGEN koll what so ever. Blir så jävla förbannad på kärringsaten. Orkar man inte gå, cykla eller något där man han större koll på hundarna ska man fan inte skaffa sig hund! Hon skulle väl knyta dem i dragkroken hellre än att gå med dem.
"Näää men hundarna är inte rädda för hästar"
Nämen OJ! Såg det ut som att jag brydde mig om DINA HUNDAR INTE ÄR RÄDDA FÖR HÄSTAR? Skiter jag fullständigt i faktiskt. Mina hästar är inte dugg rädda för hundar heller, förutom när de springer ur tät skog i 200 knyck då möjligen och ägaren inte vet om hundarna är i samma kommun en gång.
Förutom det var det en trevlig ridtur =)
Jag hade mysbyxor på mig som sig bör på lalltur, men jag matchade iaf! Mycket viktigt.
Helge fick vila. Här är han klar för kvällen. Imorn blir det dressyr för fulla muggar =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0