Obeskrivligt.

Kan inte riktigt beskriva dagens ridtur. Vet inte om det finns något ord som är tillräckligt bra.
Fantastiskt. Underbart. Härligt.
Jag och Sara red ut en sväng i skogen med hästarna och Helge var helt outstanding! Så mjuk och fin i munnen, lydig, lugn men pigg, fattade galopp direkt jag gav skänkel, gick kvar i form i övergångarna till en snabbare gångart (de sitter inte riktigt i övergångar från trav till skritt ännu), galopperade lugnt och sakta och travade i låg form sista halvminuten innan vi skrittade hem. Vet inte men allt kändes så jäkla bra! Frågan är om inte det här var min roligaste ridtur på Helge. Jag njöt verkligen av vartenda steg. Det var sådär roligt som man tyckte det var när man var liten och fick följa någon kompis hem och rida. Plus att jag älskar att rida på hösten och idag var det höst i luften. Craft-västen åkte på och snart är det dags för handskar.
Nu tror jag Jessica får rida varannan dag framöver ;) Om det var att hon red igår, att jag faktiskt red bra idag, att han var på humör, att jag hade bytt bett och nosgrimma eller något helt annat, vet jag inte men såhär vill jag alltid att det ska kännas!
Det är så sjukt kul att det går framåt med honom! Härliga, underbara, fantastiska häst.



Grande var jättepigg och glad idag han också.
Mina fina älsklingar! <3


Kommer ni ihåg när alla hoppryttare skulle ha de här schabraken? "Hoppschabrak".
Hittade ett jag hade som tävlingsschabrak för många år sen så nu duger det till slit och släng här hemma.
Det är egentligen cremefärgat med marinblå och guldkant.
Eftersom både jag och A jobbar tidigt imorn så blir det inte så sent ikväll men nu tänkte vi åka till "stan" och köpa godis och kanske hyra en film.
Ha det bra mina vänner!


Kommentarer
Jessica

Vad glad jag blir!!! Kul att det kändes så bra!!!



Kram!

2010-08-27 @ 22:05:04
URL: http://dromdansaren.blogg.se/
evelina

De va nog för att han kände sig så fin i schabraket som de gick så bra hihi:)

Nästa vecka tycker jag att jag får följa en tur på gammelgodingen!

2010-08-31 @ 02:23:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0