Ridningen idag.

Nu är jag i stort sett klar för dagen. Bara något att äta till mig själv och ge hästarna kvällsmat så.

Jag och Marie-Louise red ju tidigare idag. M-L på Grande och jag på Helge. Hon brukar ju alltid rida Helge när vi rider men nu ville hon testa rida Grande och jag tror hon tyckte det var kul. Det såg bra ut iaf =)

Helge gick också rätt bra. Traven kändes riktigt bra emellanåt och han gjorde några bra galoppfattningar. Plus att han faktiskt inte rusade iväg direkt efter fattningarna utan jag kunde ha honom i ganska kort galopp. Kul! När det blev för jobbigt bockade han två små språng men inga andra påhitt.
Imorgon får Grande vila för han tappade sin sko som jag slog på häromdagen, Helge ska skrittas på asfalt imorn, sen på onsdag blir det hoppträning. Ska prova en pessoa sadel då. Den såg ut att ligga bra men den var SVART! Jag som nyss köpt ny brun förbygel. Disaster.

Jag har ordentlig träningsvärk sen jag red hela passet utan stigbyglar igår så det gav nånting. Om några år kanske jag orkar göra så på Helge med ;) Han har ju lite mer gång.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0