Bättre så.

En liten paus framför datorn innan jag ska till stallet igen. Ska iväg med Grande och vaccinera. Så skönt att bara lasta honom och åka dit ist för att betala en massa för att de ska komma ut till stallet. Det går nog fort. Ska fråga om lurventuss också, han låter lite konstigt när han andas =/

Helge har hopptränat idag. En jävla skillnad från förra gången! Nu var han framåt och pigg och hoppade bra.
De hoppade två hinder med 21 meter mellan på ena långsidan, två snett igenom och ett på andra långsidan. 
Högsta rundan låg på 90 och sen hoppade de en 5,5a på ungefär den höjden med. Han har aldrig hoppat en sådan förut men det såg jättebra ut direkt. 

Jag är nöjd, hästen var nöjd och både Marie-Louise och Roger verkade nöjda.
            

Han sprang i full galopp i hagen direkt jag släpte honom =) Grande efter i full fart såklart. Helan och halvan.
Imorgon blir det dressyrträning. Får se vart, antingen hemma eller borta =) Ska se om jag har någon lasthjälp.

Nu ska jag se om det går att göra något åt det jag filmat senaste gångerna...tänk att nya saker ska vara så mycket krångligare...


Kommentarer
Linnea

snygg utrustning :)

2010-08-05 @ 01:18:11
URL: http://hastliv.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0