Ja!

Har varit en sväng i stallet och ridit Grande och fixat Helge.
Det var en riktig lortgris jag tog in från hagen.


Det var jättekul att rida! Stack ut i skogen och sandvägarna var framme. Så sjukt underbart att det går att rida i skogen igen!
Gissa om det blev galopp där? ;)
Grande skötte sig bra, dock var han väldigt stark på hemvägen som alltid. Red lite öppnor i galopp så han inte kunde dra utan fick lov att sätta under sig ordentligt och samla sig en aning. Det blir lätt att det går fortare och fortare annars om jag bara galopperar rakt fram, han är lite för stark/olydig. Ibland brukar jag göra skritt-galopp-skritt-galopp osv men idag har jag helt galen träningsvärk i magen så alla avsaktningar blev så förbannat jobbiga. Nu blir det lite varva ner framför tv:n sen en dusch och sova. Har blivit sent flera dagar nu så det är dags att sova i tid.
Helge förresten.
Hans svullnad verkar ha gått ner ännu mer och man får ta på benet nu, nästan helt utan protest.
Dessutom lyckades jag ge honom spruta helt själv. Under uppsikt av Lena förstås. Det är läskigt att sticka in nålen för den är så groteskt stor men det gick fint. Helge är ju helt underbart snäll när det gäller sprutor. Han är van efter alla turer till Ultuna. Min hältehäst.
Så.


Kommentarer
Matilda

Ja det har jag minsann haha FASIKEN vilken koll du har. :D

2010-04-14 @ 20:39:18
URL: http://showjumper.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0