Dagens ridning.

Red ju Grande idag. Var meningen att jag skulle trimma på banan men Sabina med pålle kom till stallet så red vi ut i skogen ist. Grande blev riktigt fin efter ett tag. Jag galopperade mycket och försökte, och lyckades, bibehålla kort/samlad galopp i uppförsbackarna. Jättebra träning! Galopperade nästan hela vägen hem, skrittade lite sen avslutade jag på banan.
Han är RIKTIGT fin när man väl får till honom och jag satt där och galopperade på en volt och hade en underbar känsla som man inte får ofta på den hästen.  

Min fina gammelman.



Helge däremot var helt galen när jag skulle ta in. Flög runt som en tok, sparkade och hade sig. Kanske dags att börja med hjälm igen när man hämtar honom.

Vet ju hur han blir när han vilat mer än 2-3 dagar. Dessutom i sjukhage. Hoppas bara skadan inte förvärras. Idag travade han dock utan att halta ett dugg så det är ju ett framsteg iaf.

Natti.


Miss you


Kommentarer
Matilda

Grymt snygg blogg =)

2010-04-17 @ 22:10:35
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0